Co nowego wdrożyliśmy w systemie eFitness w 2021 roku?

Chciałbyś wiedzieć, nad czym pracowaliśmy w ostatnim czasie? Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie wybranych i najciekawszych nowości oraz aktualizacji z ubiegłego roku. Jeśli do tej pory nie miałeś czasu przeczytać o nich w komunikatach lub nie zauważyłeś ich, pracując na systemie, to teraz jest doskonały moment, by przyjrzeć im się nieco bliżej!

Poznaj ulepszenia, które przygotowaliśmy w zeszłym roku dla wszystkich użytkowników systemu eFitness!

A na początek zobacz podsumowanie roku na filmie:

Automatyzacja

Automatyzacja to wiele rozwiązań przydatnych nie tylko w dużych sieciach klubów, to także duże ułatwienie codziennej pracy butikowych klubów fitness. Zachęcamy do usprawnienia pracy Twojego klubu przy wykorzystaniu dwóch nowości z zakresu Automatyzacji:

  • 3 rodzaje wiadomości powitalnych w Automatyzacji – to opcja, która pozwala na tworzeniu spersonalizowanych wiadomości do klientów po zakupie konkretnego karnetu. Więcej o nowych rodzajach wiadomości powitalnych przeczytasz tutaj.
  • Automatyczne odnowienie opłaty wpisowej – istnieje możliwość ustawienia czy opłata wpisowa, która jest włączona w karnecie, powinna być dodawana podczas automatycznego odnowienia umowy. Wcześniej ustawienia „Nie dodawaj opłaty wpisowej, gdy była zapłacona opłata wpisowa” oraz „Nie dodawaj opłaty wpisowej, gdy była opłacona rata” wpływały również na umowy automatycznie odnowione.

Promocje

Promocje są mocno rozbudowaną kategorią modułu Marketing w systemie eFitness. Co do niej dodaliśmy? W 2021 pojawiły się trzy znaczące nowości:

  • Dodawanie promocji na konkretny miesiąc – moduł promocji został wzbogacony o nowy typ rabatu „Rabat dla rat wg daty”. Ustawiając ten rodzaj rabatu, nie wskazuje się konkretnej raty lecz datę w kalendarzu np. czerwiec 2022. Dodanie promocji do umowy sprawi, że raty rozpoczynające się w czerwcu otrzymają stosowny rabat.
  • Nowy typ rabatowania – w definicji promocji możesz wybrać typ rabatowania: Rabat na opłatę za kartę klubową. Ten rabat może być ustawiony jako procentowy lub kwotowy.
  • Dodatkowo w „Karnetach” na Profilu klubowicza pojawiła się nowa kolumna “Przyznane rabaty”. W nowej kolumnie pokazywany jest łączny rabat kwotowy na raty lub opłaty udzielony klientowi. Wartość w kolumnie to różnica pomiędzy ceną bazową a ceną, która wyświetla się przy racie/opłacie.

Więcej o sposobach tworzenia promocji w systemie eFitness. 

Raporty

Raporty to kolejny istotny moduł systemu eFitness. Czy wiesz, że w naszym systemie znajdziesz ponad 70 różnych raportów? Oczywiście, nie musisz na co dzień analizować każdego z nich! Najważniejsze informacje otrzymasz w raportach dziennym i miesięcznym. Wybierz najbardziej kluczowe dla Twojego biznesu raporty, by stale trzymać rękę na pulsie i wiedzieć, w jakiej kondycji znajduje się Twój klub. eFitness daje Ci w tym zakresie wiele możliwości!

Nowe raporty i dodatkowe ulepszenia, które pojawiły się w module “Raporty” to:

  • Raport Leadów – zupełnie nowy raport w systemie eFitness. Jest pomocny w pracy recepcji – pracownicy mogą wyszukać w nim osoby, w kierunku których nie zostały jeszcze rozpoczęte żadne działania CRM. To także spore ułatwienie pracy managerów klubu – mogą zobaczyć osoby będące na liście leadów razem z liczbą zadań, które zostały przy nich dodane w ostatnim czasie. Manager ma także możliwość zobaczenia, ile zadań zostało dodanych do poszczególnego leada oraz ile z nich zostało wykonanych. Dodatkowo raport posiada filtry, możliwość grupowania, eksportu do Excela oraz pozwala na wykonanie zbiorczych działań takich jak: wysłanie maila, SMS, dodanie taga, punktów bonusowych i działania CRM.
  • Raport CRM Działania – kolejny nowy raport. Zawiera wszystkie działania aktywne i zamknięte podejmowane w kierunku potencjalnego klubowicza, aktywnego i ex klubowicza. W raporcie istnieje możliwość grupowania danych według określonych wytycznych oraz możliwość filtrowania wyników. Dodatkowo raport zawiera zupełnie nowe akcje: możliwość masowego zamykania działań, zmiany właściciela oraz zmiany terminu i godziny wykonania działania.
  • Dodatkowym ulepszeniem jest uwzględnienie płatności za zajęcia w raportach sprzedażowych. Raporty sprzedażowe, w których pojawią się dane dotyczące płatności za zajęcia: “Sprzedaż” i “Sprzedaż-szczegóły”.
  • Przygotowaliśmy także opcję nadawania uprawnień do zbiorczego dodawania działań w raportach. Wcześniej, jeśli użytkownik mógł wejść do określonego raportu, to mógł również z poziomu tego raportu wykonywać inne działania – wysyłać maile, smsy lub dodawać działania CRM. Teraz można ustawić uprawnienia tak, żeby użytkownik mógł tylko wejść do raportu, by sprawdzić dane. Natomiast żeby np. wysłać maile z poziomu raportu, będzie musiał mieć dodatkowe uprawnienie. Dowiedz się, jak nadawać użytkownikom uprawnienia do działań.

Chcesz lepiej poznać moduł Raporty? Obejrzyj video tutorial, by dowiedzieć się, jakie możliwości dają raporty w systemie eFitness.

Aplikacja mobilna i Strefa klienta

W październikowej aktualizacji aplikacji mobilnej eFitness App udostępnione zostały płatności jednorazowe online w usłudze Przelewy24. Jeśli jeszcze nie masz uruchomionych nowych płatności w aplikacji, skontaktuj się przez system zgłoszeń z naszym działem Helpdesk, który skonfiguruje ten typ płatności w Twojej wersji klubowej aplikacji.

Nowością w Strefie klienta online jest możliwość obciążenia karty i jej rejestracja przy kliknięciu w przycisk “Zapłać” przy płatności za ratę, opłatę lub zajęcia, jeśli karty do tej pory nie była podpięta do Profilu klubowicza – czytaj więcej.

Dowiedz się więcej o możliwościach aplikacji mobilnej i Strefy klienta online.

Nowy moduł: Rozkład zmian

Rozkład zmian to zupełnie nowy moduł w systemie eFitness. Co dzięki niemu zyskujesz? W znacznym stopniu ułatwia on pracę managera lub właściciela klubu. Dzięki niemu w systemie eFitness można zarządzać rozkładem zmian pracowników oraz sprawdzić raport, w którym widoczne są godziny pracy pracowników recepcji i trenerów.

W Rozkładzie zmian możesz także zdefiniować godziny pracy recepcji oraz trenerów. Zobaczysz w nim zestawienie godzin pracy obsługi w jednym raporcie, przydatne np. przy obliczaniu wynagrodzeń za pracę.

Zapraszamy do zapoznania się z instrukcją, jak korzystać i zarządzać rozkładem zmian.

Bar

W listopadzie pojawiło się nowe udogodnienie – wyszukiwanie produktów w Barze za pomocą kodu kreskowego lub po nazwie artykułu. Był to dopiero przedsmak nowości, które mieliśmy zaplanowane w rozwoju modułu Bar. O kolejnych ulepszeniach, które pojawiły się w module Bar już w 2022 roku przeczytasz tutaj.

Finanse

Finanse to kolejna zakładka systemu eFitness, w której pojawiły się nowości. Jedną z nich jest dodanie kolumny i filtra “Źródło” przy “Płatnościach elektronicznych”. Za pomocą informacji z nowego filtra “Źródło” dowiesz się, przez jakie źródło płatności została zrealizowana próba płatności (np. przez Terminal, Profil klienta lub Harmonogram obciążeń).

W systemie pojawiła się także opcja rozbicia opłaty na kilka płatności (czytaj więcej o możliwości rozłożenia opłaty na raty). A skoro już o ratach i opłatach mowa – dodaliśmy tu nowe ikony statusów. W umowie przy racie/opłacie pojawiły się ikony statusów, które informują o aktualnym etapie realizacji płatności – zobacz, jak wyglądają.

Ulepszenia sieciowe

Dla sieci klubów fitness też coś przygotowaliśmy. Jeśli posiadasz więcej niż jedną lokalizację, na pewno docenisz usieciowienie działań CRM. Co to oznacza w praktyce? Każde dodane działanie typu “Telefon”, “Spotkanie” lub “Działanie” zawsze staje się sieciowe. Bez względu na to, w jakim klubie użytkownik systemu jest zalogowany, widzi swoją listę zadań “TO DO” – dowiedz się więcej.

Uspójniliśmy także filtr “Klub” dostępny w klubach sieciowych – na rozwijanej liście wymienione są alfabetycznie tylko aktywne kluby oraz dodana została możliwość wyszukiwania klubu, co jest bardzo przydatne przy dużych sieciach.

Bezpieczeństwo

Ostatnia, ale nie mniej ważna kwestia – bezpieczeństwo. Wprowadziliśmy dwa ulepszenia z zakresu bezpieczeństwa danych:

  • Pierwsze z nich to możliwość zbiorczego ograniczenia logowania z podanego IP. Oznacza to, że istnieje możliwość ograniczania logowania użytkowników do systemu z innych komputerów niż dostępne w klubie. Administrator systemu w klubie może wprowadzić to ograniczenie ze względów bezpieczeństwa. O wszystkich opcjach ograniczeń logowania zbiorczych i pojedynczych użytkowników oraz weryfikacji adresów IP przeczytasz tutaj.
  • Drugie z ulepszeń w zakresie bezpieczeństwa to dwuetapowa weryfikacja podczas logowania. Dzięki dwuetapowemu logowaniu możesz mieć pewność, że to pracownik o przypisanym loginie loguje się do systemu. Potwierdzenie logowania może odbywać się mailem i/lub sms-em. Sprawdź, jak włączyć dwuetapową weryfikację.

Podsumowanie

Oprócz wprowadzanych nowości i uaktualnień w systemie, w 2021 roku cały czas byliśmy blisko właścicieli i pracowników klubów – prowadziliśmy szkolenia, odbieraliśmy telefony i tworzyliśmy nowe tutoriale w Bazie wiedzy. Nie zwolniliśmy tempa ani na chwilę, a liczby zawarte w filmiku są na to najlepszym dowodem!

Rok 2022 zapowiada się równie ciekawie – widziałeś już nowy moduł Bar? A to dopiero początek! Na bieżąco możesz sprawdzać wdrażane przez nas nowości w komunikatach w systemie lub w zakładce Nowości w Bazie wiedzy. Liczba aktualizacji i nowości w systemie jest naprawdę spora. Jeśli chcesz pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowinkami – zapraszamy na darmowe doszkolenia online.

Written by
Konstancja