Role i zadania managera – planowanie i raportowanie na podstawie danych

Jednym z głównych zadań managera klubu fitness jest trzymać rękę na pulsie i podejmować trafne decyzje na podstawie analizy danych. Jednak jakie dane brać pod uwagę?

Jakie raporty sprawdzać? W jaki sposób je analizować? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

W idealnym świecie, najlepiej analizować wszystkie dane i sprawdzać wszystkie raporty. Jednak realnie patrząc, jest to po prostu niemożliwe do wykonania. Od czego więc zacząć?

Warto zastanowić się jakie raporty są ważne z punktu widzenia z naszego biznesu.

Spójrz z perspektywy

Wybór raportów i kierunek analizy zależy od rodzaju klubu i prowadzonej działalności.
Manager nowo otwartego klubu siłą rzeczy nie posiada danych historycznych i nie może więc wyciągać wniosków z przeszłości. W konsekwencji, trudno określić czy obrana strategia sprzedażowa jest właściwa a podjęte kroki przyniosą założone rezultaty. 

Z drugiej strony, klub działający dłużej, może wychwycić pewne tendencje, ale jego strategia sprzedażowa powinna obejmować zarówno nowych klientów jak i utrzymanie obecnych. Wreszcie, w inny sposób analizuje dane manager sieci klubów, gdzie zapewne różnią się one względem obiektów.

Działaj systemowo

Jakie dane są ważne z perspektywy Twojego biznesu? Na jakie pytania chcesz znaleźć odpowiedź? Pamiętaj, że system eFitness codziennie wysyła na Twój adres mailowy raport z najważniejszymi danymi dotyczącymi m.in. sprzedaży. Może być to doskonała baza do bardziej szczegółowej analizy.

Poniżej znajdziesz propozycję kliku “uniwersalnych” raportów, które warto sprawdzać, niezależnie od tego, jaki klub prowadzisz.

Raport sprzedaży

To raport, który pozwoli Ci znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jak idzie sprzedaż umów/karnetów?
  • Jak idzie sprzedaż dodatkowych usług i produktów (bar)?
  • Które usługi/produkty sprzedają się najlepiej?
  • Jaka jest realna cena poszczególnych karnetów? Czy taka strategia się opłaca? Czy może warto zrewidować politykę cenową?

 

Czy wiesz, że… możesz w łatwy sposób filtrować sprzedane karnety oraz produkty barowe wg stawki VAT i przygotować zestawienie gotowe dla księgowego. Możesz także dodać dodatkowe kolumny jak zysk i marża dla porównania produktów barowych.

 

Raport frekwencji

Czy wiesz kto i kiedy korzysta z usług Twojego klubu?

Dzięki raportowi frekwencji możesz sprawdzić, którzy instruktorzy lub zajęcia są bardziej lub mniej popularne. Dodatkowo, analizując ten raport sprawdzisz zapełnienie klubu w danych godzinach.

Proponowane raporty to tylko namiastka tego, co możesz znaleźć w systemie eFitness.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na doszkolenia lub skorzystaj z Bazy Wiedzy.

Written by
Asia Balicka