Trening HIIT jako narzędzie generujące retencję

Trening interwałowy (in. HIIT) to narzędzie wielowymiarowe. Pozwala efektywnie trenować, spalać kalorie i zrzucać zbędne kilogramy klientom klubu. Jednocześnie jest narzędziem marketingowym zwiększającym retencję, szczególnie w małych grupach, generujących większe dochody dla klubu. Sprawdź, jak wykorzystać potencjał tego treningu w Twoim obiekcie.

Czym jest trening HIIT?

Trening HIIT (ang. High Intensity Interval Training) to trening przedziałowy o wysokiej intensywności. Polega on, na przeplataniu krótkich okresów bardzo intensywnych ćwiczeń na 100% mocy z ćwiczeniami umiarkowanymi. Cały trening trwa różnie, od kilkunastu do czterdziestu minut. Jego efekty natomiast są bardzo satysfakcjonujące dla ćwiczących. Spalanie tkanki tłuszczowej może być nawet 3x bardziej efektywne niż w trakcie klasycznych ćwiczeń aerobowych, a to wszystko w połowę czasu i przy zużyciu połowy energii niż w trakcie klasycznych treningów. Sekretem tego sukcesu jest maksymalne „podkręcenie metabolizmu”, które działa na długo po treningu.

O czym marzy 75% klientów klubów fitness?

Ponad 75% klientów klubów fitness chce zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej i zastąpić ją przyrostem mięśni szkieletowych. Dla mężczyzn celem jest głównie rozprawienie się z tłuszczykiem na brzuchu i ogólne wyszczuplenie całej sylwetki. Kobiety natomiast orientują się na likwidacji niechcianych nadmiarów z brzucha, ud i pośladków. Jednak cel, czyli poprawa wyników składu ciała, dla wszystkich ćwiczących jest ten sam.

Szybka utrata wagi z treningiem HIIT, zwiększa lojalność klientów wobec klubu
Szybka utrata wagi z treningiem HIIT, zwiększa lojalność klientów wobec klubu


Trening interwałowy pozwala ten cel zrealizować. Klienci szybko chudną, postępy są bardzo zadowalające, co przekłada się bezpośrednio na ich lojalność, retencję i zyski dla klubu.

Dodatkowym atutem tego rodzaju ćwiczeń jest obniżenie tętna i ciśnienia krwi oraz zwiększenie wrażliwości na insulinę, co może pomóc zapobiec wystąpieniu cukrzycy typu 2, co ma szczególne znaczenie dla osób narażonych na tę chorobę. Wachlarz argumentów „za” jest więc bardzo szeroki.

Treningi HIIT z i bez sprzętu

Do treningów interwałowych sprzęt nie jest niezbędny.
Do treningów interwałowych sprzęt nie jest niezbędny.


Zajęcia HIIT mogą być prowadzone z dużą ilością sprzętu lub bez wyposażenia.

Do treningów możesz wykorzystać taki sprzęt taki jak:
– wioślarze
– bieżnie
– pneumatyczne maszyny do ćwiczeń
– akcesoria takie jak skakanki, hantle, piłki do ćwiczeń, drabinki, liny treningowe
– narzędzia do ćwiczące szybkość i zwinność

Możesz także postawić na minimalizm i wykorzystać jedynie maty podłogowe oraz przygotować program ćwiczeń inspirowanych technikami kalisteniki. Dobrą inspiracją w tym przypadku będą treningi INSANITY, LES MILLS GRIT lub METAFIT.

Każda z wybranych strategii przyniesie dobre efekty zarówno dla trenujących, jak i dla klubu. Warunkiem sukcesu są optymalnie dobrane wielowymiarowe ćwiczenia, ich sekwencja, uzyskanie przez ćwiczących 80-90% tętna docelowego w trakcie intensywniejszych ćwiczeń oraz opieka doświadczonego trenera.

Kluczem do wzrostu liczby uczestników na zajęciach jest ich różnorodność

Warunkiem zadowolenia klientów fitness klubów jest brak nudy, ciągłe wyzwania, widoczne efekty i wsparcie profesjonalistów. A zaletą ćwiczeń interwałowych jest ich różnorodność i wysoka skuteczność.

Trener, układając trening, może korzystać z gotowych zestawów ćwiczeń takich jak INSANITY czy LES MILLS GRIT. Polegają one na powtarzaniu tych samych sekwencji przez okres 6 tygodni. Jednak, gdy puści wodze fantazji i stworzy własny program treningów, inspirowany gotowymi taktykami. Ma szansę stworzyć ciekawy i wciągający program HIIT, z którego klienci z pewnością będą chcieli skorzystać.

Po każdym takim treningu klienci wyjdą spoceni z odczuciem spalonych kalorii, po treningowej euforii i satysfakcji. A różnorodność ćwiczeń, jakie mieli nieprzyjemność lub przyjemność wykonywać, pobudzi ich umysły niemal jak w jakiejś grze. To patent na dobrą retencję na zajęciach.

Trener z odpowiednim wykształceniem i duszą sportowca to skarb dla klubu

Aby wprowadzić treningi HIIT do swojego klubu, musisz mieć w Twoim zespole trenera/ów z odpowiednim przeszkoleniem. Taki trener będzie posiadał wystarczającą wiedzę z zakresu zasad szkolenia wraz z solidną bazą dotyczącą aspektów zdrowotnych i sprawnościowych. Jeśli taka osoba posiada również wszystkie cechy idealnego trenera, czyli energia, pewność siebie, świetna komunikacja z ćwiczącymi, to oznacza, że w Twoim zespole jest skarb, z którym warto podjąć stałą współpracę. To pozwoli Ci dowolnie kształtować harmonogram ciekawych zajęć, które będą przyciągać trenujących.

Treningi interwałowe przyciągają sympatyków zajęć w małych grupach i odwrotnie

Treningi interwałowe najczęściej są wykonywane w małych grupach. Są świetną alternatywą do bardziej chaotycznych zajęć w dużych grupach. Ćwiczący mają szansę na większą uwagę i korekty trenera, więcej przestrzeni do ćwiczeń i lepszy klimat. Nie bez powodu, więc jeśli chcesz promować takie zajęcia, to potencjalnych klientów szukaj na innych zajęciach, prowadzonych w małych grupach. A jako języka korzyści stosuj argumenty takie jak — ekspresowe spalanie kalorii, zrzucenie zbędnych kilogramów i zastąpienie ich mięśniami, obniżenie ciśnienia krwi, profilaktyka cukrzycy typu 2, wzrost wydolności tlenowej, a to wszystko w kameralnych grupach i świetnej atmosferze oraz pierwszy trening za darmo. A z kolei, jeśli szukasz chętnych na inne zajęcia w Twoim klubie, prowadzone w małych grupach, szukaj ich w grupach HIIT. Te dwie grupy, to ci sami odbiorcy. To znacznie ułatwia działania promocyjno-marketingowe takich zajęć.

Twoim prawdziwym konkurentem są małe, butikowe kluby fitness czy crossfit

Największą konkurencją dla dużych klubów fitness, w zakresie zajęć HIIT są małe butikowe studia crossfitowe, indywidualne zajęcia prowadzone przez trenerów osobistych czy kameralne wyjazdy treningowo-szkoleniowe.

O klientów zainteresowanych treningami HIIT konkurują małe studia butikowe i duże fitness kluby.
O klientów zainteresowanych treningami HIIT konkurują małe studia butikowe i duże fitness kluby.


Te nieduże, wyspecjalizowane podmioty nierzadko zgarniają większą część rynku zorientowanego na szybką utratę wagi ciała i ekspresowe efekty. Dlatego, zanim wprowadzisz takie treningi do swojego klubu, przyjrzyj się najpierw sytuacji u najbliższej, „mniejszej” konkurencji. Jeśli zajęcia tego typu u nich cieszą się sporym zainteresowaniem, czas na modyfikację oferty w Twoim klubie.

Podsumowując

Nie czekaj! Wykorzystaj treningi HIIT w swoim klubie wielowymiarowo. Jako urozmaicenie oferty Twojego klubu i wabik dla klientów żądnych szybkich efektów, ale także jako narzędzie marketingowe zwiększające retencję w klubie.


Aby w łatwy sposób wyszukać osoby potencjalnie zainteresowane zajęciami HIIT w Twoim klubie i skierować do nich komunikat z ofertą, wykorzystaj oprogramowanie eFitness. Jeśli nie korzystałeś jeszcze z eFitness, skontaktuj się z nami.