Marketing w studiu jogi. Poznaj narzędzia, które działają.

Prowadzenie studia jogi jest z pewnością bardzo satysfakcjonujące, ale wiąże się również z wieloma wyzwaniami. 

Rosnąca liczba obiektów o podobnej ofercie sprawia, że wyróżnienie się na tle konkurencji może być trudne. Co zrobić, aby przekonać klientów do skorzystania z oferty naszego studia jogi lub pilatesu?  

Z całą pewnością warto inwestować w marketing, budowanie marki i oferowanie unikalnych zajęć. Łatwo mówić, trudniej wprowadzić w życie, szczególnie jeśli jesteśmy skupieni przede wszystkim na prowadzeniu zajęć. 

Wyzwania studia jogi i pilatesu 

  • Jednym z kluczowych wyzwań jest utrzymanie odpowiedniej liczby uczestników zajęć, tak aby biznes był rentowny. Wiele osób zaczyna praktykować jogę, ale rezygnuje po kilku miesiącach, co wymaga stałych działań mających na celu angażowanie klientów.

Nasza rada: regularnie sprawdzaj raport frekwencji i sprzedaży, by wiedzieć na bieżąco, które działania przynoszą zysk. 

  • Klienci mają różne potrzeby, dlatego ważne jest, aby oferować zróżnicowane formy jogi, np. joga dla początkujących, power yoga, joga prenatalna, zajęcia medytacyjne itp. Trzeba dostosować ofertę do różnych grup wiekowych i poziomów zaawansowania.
  • Brak wiedzy i czasu, by efektywnie promować studio jogi w internecie (media społecznościowe, strona www, e-mail marketing) 
  • W niektórych miejscach zainteresowanie jogą może być sezonowe, np. większe w okresie zimowym, gdy ludzie chcą ćwiczyć w pomieszczeniach, a mniejsze w lecie. Trzeba znaleźć sposoby na przyciągnięcie klientów przez cały rok.

Nasza rada: skorzystaj z pomocy ekspertów jak np. Bartek Białkowski, aby uzyskać niezbędne informacje i nie tracić czasu na odkrywanie wszystkiego od początku.

  • Zarządzanie harmonogramem zajęć, zapisami i płatnościami może być wyzwaniem, szczególnie bez odpowiedniego oprogramowania. Istotne jest, aby system zapisów na zajęcia był łatwy i intuicyjny dla klientów.
  • Joga to nie tylko ćwiczenia, ale także styl życia i filozofia, co może kolidować z aspektami komercyjnymi prowadzenia studia. Trzeba znaleźć równowagę między promowaniem zdrowia i dobrostanu, a potrzebą zarabiania na działalności.

Nasza rada: rozważ skorzystanie z narzędzi, dzięki którym usprawnisz rutynowe czynności i oszczędzisz czas. 

Każde z tych wyzwań można przezwyciężyć odpowiednim planowaniem, narzędziami, strategią marketingową i zarządzaniem zespołem.

Narzędzia i sprawdzone sposoby 

Zapytaliśmy ekspertów Bartka Białkowskiego oraz Adrianę Stefańską, którzy na co dzień wspierają studia jogi i pilatesu o sprawdzone sposoby na skuteczny marketing. 

Bartek Białkowski podkreślił, że niezależnie jaki kierunek działań obierzemy, zawsze warto mierzyć skuteczność prowadzonych kampanii. Tradycyjne metody takie jak np. ulotki czy lokalna reklama mogą już nie przynosić wymiernych efektów, gdyż większość działań marketingowych przeniosła się do mediów społecznościowych i internetu. 

Adriana Stefańska z eFitness Team zwróciła uwagę, że kluczowym elementem kampanii marketingowych powinny być zawsze dane, zarówno te, które gromadzimy historycznie na temat preferencji i aktywności klientów oraz te, które uzyskujemy bezpośrednio z działań sprzedażowych i marketingowych. 

Dodatkowo, ważnym czynnikiem jest zadowolenie klienta i łatwość kontaktu ze studiem jak i korzystania z oferty.

Z całą pewnością elementy takie jak prosty w obsłudze i intuicyjny grafik zajęć, możliwość zapisów na zajęcia bezpośrednio z aplikacji, sprzedaż kursów i karnetów online oraz spersonalizowana komunikacja sprawią, że klienci chętniej skorzystają z oferty. 

Dodatkowo, narzędzia dostosowane do specyfiki studia jogi i pilatesu doskonale wspierają codzienną pracę i pomagają oszczędzić czas. 

Obejrzyj nagranie z webinaru i zobacz, jak wykorzystać narzędzia i sprawdzone sposoby w praktyce. 

Written by
Asia Balicka
DO GÓRY