Wraz z nadejściem wiosny przychodzi moment na odświeżenie wszystkiego dookoła. Skorzystaj z energii, którą daje ten czas i przygotowuj Twój klub fitness do wiosny, aby zapewnić klientom jeszcze lepsze doświadczenia treningowe.
Wiosenne porządki w klubie fitness to znacznie więcej niż tylko sprzątanie sprzętu treningowego. To świetny czas na przyjrzenie się każdemu aspektowi zarządzania klubem fitness lub siłowni:
- na ocenę i ewentualną aktualizację oferowanych usług,
- wprowadzenie nowych zajęć grupowych (np. zajęcia outdoorowe)
- oraz ulepszenie infrastruktury, aby uczynić miejsce treningu jeszcze bardziej przyjaznym i motywującym.
W ramach dodatkowych inspiracji, przygotowaliśmy dla Ciebie listę zdań, które warto odhaczyć na wiosnę w systemie do zarządzania klubem fitness!
Oto 7 kluczowych punktów, które warto mieć na uwadze podczas wiosennych porządków w systemie:
1. Magazyn: Odśwież ofertę w Fit Barze
Wiosna to idealny moment, aby zrobić inwenturę w magazynie i przejrzeć produkty dostępne w Fit Barze. Może czas wprowadzić do oferty nowości? Możesz też np. podzielić artykuły na wygodne kategorie jak napoje, batony czy sprzęt do ćwiczeń. W tutorialu „Jak utworzyć artykuł w Barze” wyjaśniamy, jak to zrobić!
Uporządkuj także stany magazynowe. Inwenturę możesz sporządzić w dowolnym momencie, co 3 miesiące, raz do roku lub nawet co tydzień. W tym video tutorialu wyjaśnimy, jak korzystać z modułu Inwentury, który w łatwy sposób pozwala zweryfikować i uporządkować stany magazynowe w klubie (system samodzielnie przelicza różnice sztuk, pokazuje wartość niedoborów oraz nadwyżek).
2. Klubowicze: Utrzymaj porządek w bazie danych
Dzięki statusom w szybki sposób przejrzysz listę klubowiczów, by odnaleźć tych z przeterminowaną płatnością lub nieaktywnym profilem. Więcej o tym, jak zarządzać zakładką Klubowicze dowiesz się tutaj.
Pamiętaj, że do dyspozycji masz także zakładkę Potencjalni klubowicze, ściśle powiązaną z modułem CRM w systemie. Dzięki porządkom w bazie danych w zakładce Potencjalni klubowicze, masz szansę podjąć nowe działania sprzedażowe i zwiększyć efektywność sprzedaży karnetów w Twoim klubie. Z tego artykułu dowiesz się, jak zarządzać zakładką Potencjalni klubowicze.
3. Płatności: Nagradzaj aktywność klubowiczów
Rozważ dodatkowe formy nagradzania klubowiczów za ich zaangażowanie, np. przez wprowadzenie systemu bonusów. Pozwoli to na nagradzanie terminowych płatności za raty oraz zakupów wybranych produktów i usług barowych. Zmotywuj klubowiczów do zbierania punktów propozycją wymiany na atrakcyjne nagrody takie jak dodatkowy trening czy artykuły barowe.
Możesz także wprowadzić możliwość płatności wirtualnym portfelem. Jak to działa? Dzięki wirtualnemu portfelowi Twoi klubowicze nie muszą korzystać z gotówki w klubie. Mogą opłacać środkami z portfela raty karnetu, jak i swoje zakupy barowe, a także wykonywać płatności mieszane (na przykład w połowie gotówką, a w połowie kartą). Wirtualny portfel jest niezbędny, jeśli korzystasz z kaucji za zapis na zajęcia.
To też dobry czas, by wprowadzić trochę nowości w płatnościach. Być może Twój klub nie korzysta jeszcze z jakieś formy płatności, którą preferowaliby klubowicze. Rozważ płatności rekurencyjne i dowiedz się, jak zautomatyzować proces obciążania kart.
4. Zajęcia: Aktualizuj Grafik zajęć
Podobnie jak w przypadku magazynu, przejrzyj grafik zajęć i usuń te, które nie cieszą się popularnością. Zadbaj też o to, by każde zajęcia w grafiku zawierały atrakcyjny opis i zdjęcie. Zajrzyj do naszego poradnika w Bazie Wiedzy, aby dowiedzieć się więcej o zarządzaniu grafikiem zajęć.
5. Aktualności: Zachęcaj do uczestnictwa
Odświeżaj aktualności na Strefie Klienta i w aplikacji mobilnej Twojego klubu, dodając informacje i zdjęcia – dzięki temu zachęcisz klubowiczów do aktywnego udziału w życiu klubu i pozostaniesz z nimi w kontakcie. Zobacz nasz artykuł, aby dowiedzieć się, jak w łatwy sposób dodawać aktualności.
Oczywiście możesz też kontaktować się z klientami na kilka innych sposobów! Z artykułu “eFitness Studio – Jak kontaktować się z klubowiczami przez system?” dowiesz się, jak wysyłać powiadomienia Push oraz o pozostałych funkcjach, takich jak dodanie aktualności do aplikacji mobilnej, pisanie maili lub smsów z życzeniami do klubowiczów lub informujących np. o zmianach w grafiku lub regulaminie.
6. Pracownicy: Aktualizuj profile i uprawnienia
Skrupulatnie przejrzyj listę pracowników, usuwając nieaktualne już profile. Odśwież też profile trenerów, dodając nowe zdjęcia i ciekawe opisy.
Przy okazji wiosennych porządków możesz zadbać o większe bezpieczeństwo danych Twojego klubu np. przez wprowadzenie dozwolonych adresów IP, za pomocą których pracownicy mogą logować się do systemu oraz skonfigurować dwuetapową weryfikację logowania dla pracowników. Jak to zrobić? Tego i jeszcze więcej dowiesz się z artykułu “Jakie ustawienia dostępne są w części Pracownicy?”.
Ostatnio w systemie eFitness zmieniliśmy wygląd zakładki “Role i uprawnienia” oraz sposób uporządkowania ról i uprawnień tak, by Twoja praca była jeszcze łatwiejsza. Przejrzyj zakładkę Rolę i uprawnienia, by mieć pewność, że do poszczególnych obszarów systemu mają dostęp tylko uprawnione osoby.
Dzięki tym działaniom dbasz o bezpieczeństwo danych Twojego klubu i klubowiczów!
7. Automatyzacja: Ulepsz komunikację
Odśwież treść automatycznych powiadomień wysyłanych do klubowiczów, by nadać komunikacji wiosennego charakteru. O czym mogą informować automatyczne powiadomienia? Na przykład o potwierdzeniu zapisu na zajęcia lub zawierać przypomnienie o zbliżającym się treningu!
Po wykonaniu tych 7 kroków, Twój system będzie gotowy na wiosenne wyzwania!
… i jeszcze coś!
Nie zapomnij także o bezpłatnych doszkoleniach online, które odbywają się co piątek i dotyczą różnych obszarów systemu eFitness. Podczas webinarów dowiesz się, jak w pełni wykorzystać możliwości systemu i usprawnić procesy w Twoim klubie fitness. Nasz szkoleniowiec pokaże wszystkie funkcje i sztuczki, które sprawią, że Twoja praca stanie się jeszcze bardziej efektywna!