Prowadzenie studia treningowego nie musi ograniczać się jedynie do treningów personalnych prowadzonych indywidualnie.
Wprowadzenie do oferty regularnych zajęć grupowych to szansa, by wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do zupełnie innej grupy klientów.
Zajęcia grupowe to też szereg korzyści również dla właściciela i pracowników.
Wiemy, że wprowadzenie dodatkowych elementów do oferty brzmi jak wyzwanie organizacyjne i z pewnością zastanawiasz się, czy dysponujesz wystarczającą ilością czasu i zasobów, aby wszystko działało jak trzeba.
Niezależnie od specyfiki twojego studia, rozważ korzystanie z narzędzi, które wspomogą rutynowe działania i zaoszczędzą twój czas.
Poznaj kilka powodów, dlaczego warto rozważyć zajęcia grupowe w studiu treningowym oraz nasze sposoby, aby pracowało ci się lepiej na co dzień.
1. Większa efektywność finansowa
Zajęcia grupowe pozwalają trenować większą liczbę osób jednocześnie, co zwiększa zysk z jednej godziny pracy trenera. Dzięki temu można obniżyć ceny w porównaniu do treningów indywidualnych, jednocześnie generując większe przychody.
Nasza rada: sprawdzaj regularnie raport Sprzedaży oraz Frekwencji. Dzięki temu dowiesz się, ile zarabiasz na karnetach i czy twoja strategia jest opłacalna.
2. Wzrost zaangażowania i motywacji
Trening w grupie często dostarcza dodatkowej motywacji, ponieważ uczestnicy wzajemnie się wspierają i inspirują. Rywalizacja oraz wspólne cele mogą napędzać do większego wysiłku, co przekłada się na lepsze wyniki klientów.
Nasza rada: zachęcaj klientów do korzystania z aplikacji eFitness App, w której można samodzielnie sprawdzać postępy i zapisywać się na zajęcia.
3. Społeczność i lojalność klientów
Regularne zajęcia grupowe sprzyjają budowaniu społeczności wokół studia. Ludzie, którzy nawiązują relacje z innymi uczestnikami, częściej wracają na zajęcia i dłużej pozostają klientami. Budowanie relacji wewnątrz grupy może prowadzić do większej satysfakcji i częstszych powrotów.
Nasza rada: rozważ regularną komunikację z klientami, wysyłając wiadomości email, sms i push w aplikacji nie tylko o tematyce związanej z płatnościami. Gratuluj postępów, świętuj z nimi urodziny i inne okazje oraz nagradzaj motywację.
4. Zróżnicowana oferta
Dodanie zajęć grupowych uatrakcyjnia ofertę studia, co przyciąga różne grupy klientów – od początkujących po zaawansowanych. Różnorodność form treningu, np. fitness, joga, crossfit, pilates, czy zajęcia taneczne, może zwiększyć atrakcyjność studia i przyciągnąć szersze grono osób.
Nasza rada: skontaktuj się z klientami, którzy dawno nie pojawili się w twoim studiu i daj im znać, że pojawiły się nowe zajęcia w grafiku. Z pewnością klienci będą ciekawi, co dla nich przygotowałeś!
- Zmniejszenie bariery wejścia i rekomendacje
Zajęcia grupowe często są bardziej przystępne cenowo niż indywidualne sesje z trenerem. To może przyciągnąć osoby, które chcą trenować, ale nie są gotowe na większy wydatek związany z prywatnymi lekcjami.
Nasza rada: zachęć obecnych klientów do polecenia twojego studia znajomym. Wykorzystaj do tego vouchery i specjalnie kody promocyjne w systemie eFitness. Skorzystają z tego nie tylko nowi klienci ale również obecni!
- Możliwość tworzenia specjalnych wydarzeń
Zajęcia grupowe dają możliwość organizowania specjalnych warsztatów, maratonów treningowych czy wydarzeń tematycznych, które mogą przyciągnąć nowych klientów i urozmaicić ofertę studia.
Nasza rada: zorganizuj specjalnie wydarzenie i zaproś na nie również klientów, którzy dawno nie byli w studiu. W systemie eFitness możesz z łatwością skontaktować się z wybraną grupą klientów, stosując odpowiednie filtry!
Wprowadzenie zajęć grupowych może zwiększyć przychody, lojalność klientów i zbudować społeczność wokół studia, co przekłada się na jego rozwój i stabilność na rynku.
Po więcej naszych rad i konkretnych przykładów, zachęcamy do obejrzenia nagrania webinaru, który prowadziła Agnieszka Kicińska, trenerka i nasza specjalistka w doradzaniu studiom fitness, jak pracować lepiej z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi.