Jak system do zarządzania może wzbogacić doświadczenia klubowiczów?

Billie Holiday, amerykańska piosenkarka jazzowa, powiedziała kiedyś, że „nie ma na ziemi dwóch takich samych osób, tak musi być, albo muzyka nie jest muzyką”.

Być może trudno jest odnaleźć wiele punktów wspólnych między klubem fitness a gatunkiem muzycznym inspirowanym bluesem, ale jeśli jako operator chcesz w 2019 roku grać pierwsze skrzypce, Twój klub będzie musiał szybko dostroić się do nowej rzeczywistości.

Podobnie jak artyści jazzowi, firmy, które się rozwijają, często wyróżniają się i są niezwykle kreatywne, a przede wszystkim, mają głęboką i trwałą relację ze swoimi fanami.

Dążenie do osiągnięcia takich właściwości jest zazwyczaj zwycięską formułą na sukces. Jednak z perspektywy strategii i sposobu, w jaki klub jest zarządzany na co dzień, to, co napędza wyniki jednej firmy, może nie prowadzić do pozytywnych wyników drugiej.

Jak moglibyśmy sparafrazować to za Billie Holiday: „musi tak być, albo biznes nie jest biznesem”.

Wydaje się, że ponieważ firmy są tak wyjątkowe w swojej naturze, operatorzy klubów fitness często są niezdecydowani i niepewni, jeśli chodzi o wybór odpowiedniego systemu do zarządzania klubem.

Jeśli jesteś kluczowym decydentem w wyborze oprogramowania dla klubu fitness, wiesz, jak ważny jest wybór narzędzia, które będzie odpowiadać Twoim potrzebom. Często widzimy, że proces podejmowania decyzji trwa bardzo długo.

Czy Ty także przeszedłeś ten proces?

Obawiałeś się, że mogą wystąpić trudności z wykonaniem niektórych niestandardowych działań właściwych tylko dla Twojego modelu biznesowego, co utrudni osiągnięcie wcześniej zdefiniowanych celów. Wiesz, że zbudowanie własnego systemu może pochłonąć ogromną ilość czasu, wysiłku i zasobów. Nie chcesz być ograniczany przez „uniwersalne rozwiązanie”, ale zdajesz sobie sprawę, że byłoby praktycznie niemożliwe, aby Twój klub analizował dane w taki sposób, w jaki mogą to zrobić firmy zarządzające oprogramowaniem, zwłaszcza w zakresie uczenia maszynowego.

Nie masz pojęcia, który system do zarządzania klubem fitness jest dla Ciebie odpowiedni? Rozumiemy, jak się czujesz, dlatego poniżej przedstawiliśmy cztery pytania, które możesz zadać sobie, wybierając właściwe rozwiązanie:

    1. Jaki dokładnie jest Twój model biznesowy i jak chcesz go osiągnąć?

      Od klubów typu low-cost, przez butiki, ekskluzywne obiekty, po specjalistyczne studia treningu personalnego – istnieje wiele różnych modeli biznesowych, które odgrywają rolę w świecie fitness. Który z nich jest Twoim obszarem? Czy należysz do jednego określonego modelu, czy jesteś połączeniem kilku konceptów?

      Jeśli należysz tylko do jednego modelu, z pewnością chcesz pracować z systemem do zarządzania obiektem, który specjalizuje się w Twoim modelu biznesowym. Na przykład, jeśli jesteś operatorem w obszarze mid-market, będziesz szukać narzędzia do zarządzania klubem, które ma doświadczenie w tym sektorze. Oczywiście nie oznacza to, że musisz używać dokładnie tego samego systemu, co Twój bezpośredni konkurent.

      Gdy łączysz w Twoim działaniu rozwiązania zaczerpnięte z wielu modeli biznesowych, to pomimo ogromnych różnic w celach, danych demograficznych i kulturze organizacyjnej, nadal możesz korzystać z rozwiązań obiektów świadczących usługi w innym modelu. Na przykład, obiekt klasy premium może wprowadzić funkcjonalną koncepcję studia treningów personalnych w swojej siłowni w odpowiedzi na otwarcie butikowego konkurenta w zasięgu mniej niż półtora kilometra. W takim przypadku korzystna może być praca z systemem, który ma doświadczenie w pracy z obydwoma typami operatorów, aby korzystać z najlepszych narzędzi dedykowanych obu modelom biznesowym i wykorzystywać je w działaniach Twojej firmy.

    2. Jakie są Twoje krótkoterminowe i długoterminowe cele?

      Kluczowa jest pełna świadomość krótkoterminowych i długoterminowych celów, by strategicznie podejść do wyboru oprogramowania. Czy Twoje kierownictwo może jasno określić, jaka jest wizja firmy? Podczas pracy z dowolnym systemem do zarządzania klubem fitness dobrze jest móc nakreślić mapę tego, co chcesz osiągnąć (wraz z harmonogramem) oraz z listą priorytetów, by obie strony mogły harmonijnie pracować nad projektami.

    3. Czy system do zarządzania klubem pozwoli na skalowanie Twojego biznesu i będzie opłacalny?

      Zakładamy, że jako operator klubu chcesz rozwijać Twój biznes, niezależnie od tego, czy chcesz osiągnąć to zwiększając liczbę klubowiczów lub klubów, poprawiając Twoją reputację, czy uruchomiając dodatkowe funkcje i usługi. W końcu, bez ciągłego doskonaleni trudno jest utrzymać pozycję „najlepszego w tym, co robisz”. Jeśli naprawdę jesteś najlepszy, Twoje rachunki zysków i strat powinny to potwierdzać. Czy tak jest? Aby osiągnąć zrównoważone zyski, oczywiste jest, że trzeba znaleźć sposoby na kontrolowanie wszystkich kosztów. Mając to na uwadze, będziesz potrzebował oprogramowania do zarządzania klubem, które nie tylko ułatwi Ci rozwój, ale pozwoli także rosnąć w skalowalny sposób. Jeśli system pozwoli Ci na rozwój, będzie opłacalny i przybliży Cię do osiągnięcia wizji.

Jakie wsparcie otrzymasz?

Pracując z dostawcą oprogramowania pojawią się chwile, a nawet sytuacje awaryjne, kiedy możesz potrzebować natychmiastowej pomocy, np. „Natychmiast, właśnie TERAZ, proszę!”. Jakie wsparcie zapewni Twój dostawca systemu w tych chwilach? Czy obsługa klienta będzie dostępna i szybko pomoże w rozwiązaniu sytuacji?

Czy konfigurowalny i szyty na miarę system jest w stanie poradzić sobie z szybkim tempem, ciągle zmieniającym się środowiskiem, by dostarczyć Twoim pracownikom inspirację do podejmowania nowych działań? Na przykład, jeśli zespół odpowiedzialny za rozwoju produktu zdecyduje, że chce uruchomić nowy „Pakiet treningów personalnych dla par” przed Walentynkami, by szybko zareagować na działania marketingowe lokalnego konkurenta? Jeśli system do zarządzania i jego obsługa techniczna nie mogą zaspokoić takich potrzeb, może to spowodować, że poczujesz się sfrustrowany i w przyszłości zmniejszy to innowacyjne myślenie o rozwoju Twojego klubu.

Jest wiele pytań, które powinieneś sobie zadać, wybierając odpowiednie oprogramowanie do zarządzania członkostwami w klubie fitness. Nasze bogate doświadczenie w eFitness pozwoli nam udzielić Ci niektórych odpowiedzi. Specjalnie zaprojektowaliśmy nasz system tak, by operatorzy klubów zdrowia mogli korzystać z rozwiązań elastycznych i łatwych w obsłudze. To tylko podstawowe funkcje eFitness, które pomagają operatorom klubów fitness osiągać biznesowe cele.

E-commerce

Przeprowadzaj skuteczne kampanie przedsprzedażowe i sprzedażowe z wykorzystaniem kilku różnych kanałów. Spraw, by Twoi potencjalni klienci mogli skorzystać ze strefy klienta online lub kiosku w klubie. Jednym kliknięciem wprowadź kampanie w regularnych lub zniżkowych cenach. Wszystko po to, by zwiększyć sprzedaż.

CRM

Planuj, wdrażaj i analizuj wszystkie działania związane z pozyskiwaniem klientów i ich retencją w klubie. Wybierz sposób kontaktu z potencjalnymi klientami i klubowiczami w oparciu o ich doświadczenia. Funkcjonalności nie są ograniczone do połączeń telefonicznych, wiadomości e-mail i osobistych spotkań.

Automatyzacja

Zautomatyzuj procesy sprzedaży, aby zwiększyć dynamikę Twojej działalności. Stosuj zniżki, systemy premiowe, vouchery i kupony na produkty do odpowiednich klubowiczów we właściwym czasie. Czerp korzyści ze sprzedaży dodatkowych usług.

Business Intelligence i raportowanie

Pozyskaj klientów szybciej i zatrzymaj ich na dłużej! Zamień dane w efektywne działania i skorzystaj z narzędzi do pomiaru wydajności. Przewiduj i kreuj przyszłość, by zawsze być na bieżąco.

Finanse

Skorzystaj z naszych wielu opcji płatności. Niezależnie od tego, czy Twoja firma obsługuje płatności online, płatności cykliczne, płatności w klubie, płatności automatyczne lub kombinację wszystkich czterech, możesz dostosować funkcjonalności rozliczeniowe do Twojego modelu działalności.

Aplikacja mobilna

Pozwól Twoim klubowiczom w łatwy sposób przeglądać, wybierać i zapisywać się na zajęcia, dostać się na listę oczekujących, jeśli liczba uczestników przekroczy limit, otrzymywać powiadomienia, jeśli coś się zmieni i wiele więcej. Skorzystaj z aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem iOS i Android, która pozwala na prowadzenie skutecznych kampanii sprzedażowych typu cross-selling i up-selling. Wysyłaj kupony promocyjne i inne istotne komunikaty marketingowe do klubowiczów na podstawie ich dotychczasowych preferencji.

Integracja

Czy chcesz zachować bez zmian niektóre z procesów w Twojej firmie? Bez obaw, eFitness może sprawnie współpracować z innymi systemami, dzięki czemu jakość oferty, którą dajesz klubowiczom, nie jest zagrożona.

To tylko rzut oka na niektóre funkcjonalności eFitness. Jeśli czujesz, że wybór oprogramowania do zarządzania klubem spędza Ci sen z oczu, skontaktuj się z nami, pomożemy. Gdy korzystasz już z jakiegoś systemu, ale chcesz poprawić doświadczenia klientów związane z Twoim klubem fitness, również możesz zaplanować rozmowę z nami.