Polityka prywatności
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejsza Polityka Prywatności (zwana dalej „Polityką Prywatności”) określa sposób przetwarzania danych osobowych koniecznych do realizacji usług świadczonych przez eFitness SA z siedzibą w Poznaniu (dalej: „eFitness”).
- Administratorem danych osobowych jest eFitness SA w Poznaniu (60-166) przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, na podstawie wpisu dokonanego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000334295, posiadająca numer NIP: 7822482230, numer REGON: 301209678 (zwana dalej także: „Administratorem”).
- W sprawie ochrony danych osobowych, Użytkownik może skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem wyznaczonego przez nas Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Pana Filipa Jeske, pod numerem telefonu +48 61 666 12 88, pisemnie na adres siedziby spółki: ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań, bądź wysyłając e-mail na adres [email protected].
- Celem Polityki Prywatności jest określenie działań podejmowanych przez eFitness, w zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem strony internetowej www.efitness.pl.
- Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników z zachowaniem wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. 2018.1000 ze zm.), a także ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2017 roku, poz. 1219 ze zm.). - Wyrażenia użyte w Polityce Prywatności, pisane wielką literą, mają znaczenie nadane im w Regulaminie systemu eFitness, chyba że okoliczność przeciwna wynika z Polityki Prywatności.
§ 2. Zakres zbieranych danych osobowych
- W trakcie rejestracji w celu skorzystania z usług udostępnianych przez eFitness, Administrator może domagać się podania przez Użytkownika danych osobowych, w celu realizacji usług świadczonych przez Administratora.
- Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że udostępnianie przez niego danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na ich przetwarzanie przez EFITNESS może skutkować niemożnością świadczenia przez eFitness na rzecz Użytkownika usług, w tym usług świadczonych drogą elektroniczną.
- Dla realizacji umowy i skorzystania z poszczególnych Usług, niezbędne jest podanie przez Użytkownika następujących danych osobowych:
-
- udział w szkoleniu: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, nazwa klubu, stanowisko;
- newsletter: adres e-mail;
- formularz kontaktowy: adres e-mail.
- Ponadto, wyłącznie w przypadku wyrażenia przez Użytkownika zgody, eFitness może przetwarzać inne, podane przez Użytkownika dane osobowe, wskazane w treści formularza kontaktowego na stronie internetowej www.efitness.pl, takie jak: liczba posiadanych klubów.
§ 3. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
- Dane osobowe Użytkownika przetwarzane będą wyłącznie w następujących celach i podstawach prawnych:
- związanych z zawarciem i realizacją umowy/umów oraz świadczeniem Usług, a zwłaszcza usług szkoleniowych, w tym kontaktowanie się z Użytkownikiem w związku z ich realizacją (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
- rozpatrywaniem skarg, reklamacji i wniosków oraz udzielaniem odpowiedzi na nie (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
- ewentualnego ustalenia, dochodzenia, egzekucji roszczeń lub obrony przed roszczeniami będących realizacją prawnie uzasadnionego w tym interesu Administratora – prowadzenie postępowań sądowych i egzekucyjnych (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- zapobiegania nadużyciom i oszustwom – zapewnienie bezpieczeństwa w zakresie świadczonych Usług (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- marketingu bezpośredniego naszych usług (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) – w prawnie uzasadnionym celu, tj. promowania prowadzonej przez Administratora działalności, a w przypadku udzielenia przez Użytkownika odpowiedniej zgody – także w celu wysyłania informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących w celu marketingu produktów i usług Administratora (zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną) oraz na podstawie udzielonej przez Użytkownika zgody w przypadku udzielenia przez Użytkownika odpowiedniej zgody w zakresie danych, o których mowa w § 2 ust. 4 powyżej (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
- newslettera w przypadku udzielenia przez Użytkownika odpowiedniej zgody (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
- obsługi zgłoszeń kierowanych z wykorzystaniem formularza kontaktowego, innych wniosków – udzielanie odpowiedzi na zgłoszenia i zapytania kierowane do Administratora, w tym przechowywanie newralgicznych wniosków i udzielonych odpowiedzi celem zachowania zasady rozliczalności (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- statystycznych oraz dokonywania badań analitycznych, tj. lepszego doboru usług
do potrzeb Użytkownika, optymalizacji procesów usług, zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego Aplikacji, wykrywania przypadków niedozwolonego korzystania
z usług, analizy finansowej Administratora, będącego realizacją jego prawnie uzasadnionego w tym interesu – posiadanie ww. informacji pozwalających na usprawnienie prowadzonej działalności (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO); - przechowywania danych dla celów archiwizacyjnych oraz zapewnienie rozliczalności – realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
- Ponadto, jeśli Użytkownik wyrazi zgodę, Administrator przetwarza jego dane w celu zapisywania danych w plikach cookies, za pomocą których zbierane są jedynie anonimowe dane statystyczne o Użytkownikach.
§ 4. Udostępnianie danych osobowych
Powierzone Administratorowi dane osobowe są udostępniane podmiotom świadczącym nam usługi doradcze, pomoc prawną, podatkową, rachunkową, informatyczną i świadczącym usługi cloud. Dane te mogą zostać również przekazane organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
§ 5. Pliki cookies
- eFitness jest uprawniona do gromadzenia danych za pośrednictwem takich technologii jak pliki cookies. Ciasteczka („cookies”) to niewielkie pliki tekstowe przechowujące dane lokalnie na komputerze, telefonie komórkowym lub innym Urządzeniu Użytkownika.
- Za pośrednictwem plików cookies serwer strony internetowej ma możliwość zachowania informacji np. o preferencjach i ustawieniach komputera, telefonu komórkowego lub innego urządzenia Użytkownika, które są odtwarzane w czasie kolejnej wizyty. Innymi słowy pliki cookies wykorzystywane są między innymi do zapewnienia przyjaznego korzystania z usług eFitness tak, aby możliwe było np. korzystanie bez konieczności ponownego logowania się. eFitness zbiera zarówno ciasteczka „stałe”, jak i „sesyjne”. Ciasteczka „stałe” przechowywane są na Urządzeniu Użytkownika przez dłuższy czas, podczas gdy ciasteczka „sesyjne” są usuwanie automatycznie po zamknięciu okna przeglądarki.
- Użytkownik może w dowolnej chwili zaprzestać dostarczania tych informacji poprzez wykasowanie plików cookie zapisanych na swoich urządzeniach końcowych. Aby tego dokonać, należy zmienić ustawienia aktualnie używanej przeglądarki internetowej.
- eFitness przetwarza oraz udostępnia Google, Linkedin i Facebook dane charakteryzujące sposób korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną (dane eksploatacyjne) w celach marketingowych:
-
- oznaczenia identyfikujące Użytkownika,
- oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub systemu teleinformatycznego, z którego korzystał Użytkownik,
- informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z Usług,
- informacje o skorzystaniu z Usług przez Użytkownika.
§ 6. Retencja danych
- Dane osobowe Użytkownika, będą przechowywane przez okres:
-
- świadczenia Usług, a po jego zakończeniu, w związku z obowiązkiem prawnym Administratora wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. podatkowych);
- niezbędny do dochodzenia roszczeń przez Administratora w związku z prowadzoną działalnością lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Administratora, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem okresów przedawnienia roszczeń określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa (w tym Kodeksu cywilnego, Ordynacji podatkowej;
- rozpatrzenie reklamacji (w tym w ramach rękojmi) – przez 1 rok po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji;
- w przypadku przetwarzania dla celów marketingowych – w przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego celu – przez okres obowiązywania umowy lub do momentu wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń wystąpi wcześniej; natomiast w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – do czasu jej wycofania;
- w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w danym celu (np. newsletter) – do czasu cofnięcia zgody;
- w celu rozliczalności tj. udowodnienia przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych będą one przechowywane przez okres, w którym Administrator zobowiązany jest do zachowania danych lub dokumentów je zawierających dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy publiczne.
- Administrator gwarantuje zapewnienie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych, w szczególności uniemożliwiających dostęp do nich nieuprawnionym osobom trzecim, lub ich przetwarzania z naruszeniem przepisów powszechnie obowiązującego prawa, zapobiegających utracie danych osobowych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
§ 7. Prawa i obowiązki Użytkownika
- Użytkownik, który przekazał Administratorowi swoje dane osobowe, ma prawo do:
-
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym),
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- przenoszenia swoich danych do innego administratora;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w tym profilowania, oraz na potrzeby marketingu bezpośredniego;
- cofnięcia zgody w przypadku, gdy Administrator będzie przetwarzał dane Użytkownika w oparciu o zgodę, w dowolnym momencie i w dowolny sposób, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Użytkownik uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
- W ramach realizacji uprawnień, o których mowa w ust. 1 powyżej, Użytkownik może zwrócić się do Administratora z wnioskiem o dokonanie określonych czynności. Wniosek należy skierować za pośrednictwem skrzynki e-mailowej: [email protected]. W celu sprawdzenia czy osoba żądająca dokonania określonej operacji na danych osobowych posiada do tego uprawnienie, Administrator może żądać podania dodatkowych danych, pozwalających na zweryfikowanie tożsamości osoby kierującej wniosek.
- W przypadku trwałego usunięcia przez Użytkownika danych osobowych, koniecznych do realizacji przez Administratora usług, Użytkownik utraci możliwość korzystania z tych usług.
- Podanie danych jest niezbędne do świadczenia usług. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
§ 8. Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
- Dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w odniesieniu do osób, które wyraziły zgodę na udostępnianie im newslettera eFitness.
- Zautomatyzowane przetwarzanie polega na profilowaniu subskrybentów automatycznie i wysyłaniu na tej podstawie spersonalizowanych wiadomości lub kontaktowania się telefonicznie.
- W ramach wykonywanych czynności korzystamy z plików cookies w ten sposób, że obserwujemy i analizujemy ruch na stronie internetowej, jednakże w ramach tych czynności nie przetwarzamy danych osobowych w rozumieniu RODO.
§ 9. Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy
- Administratorem Państwa danych osobowych jest EFITNESS SA siedzibą w Poznaniu, tel. +48 61 666 12 88, adres e-mail: [email protected]
- Jako Administrator Państwa danych osobowych przetwarzamy Państwa dane w celu przeprowadzenia rekrutacji kandydatów do pracy u Administratora Danych na podstawie Państwa zgody (podstawa prawna: art. 6 ust 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanego dalej: RODO).
- Odbiorcy danych:Państwa dane możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów: podwykonawcom, czyli podmiotom, z których korzystamy przy przetwarzaniu danych, z którymi zawarliśmy umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych: np. firmie informatycznej, naszemu usługodawcy hostingowemu oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
Jednocześnie informujemy, że w związku z procesem rekrutacji nie przekazujemy Państwa danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego i nie zamierzamy dokonywać tego w przyszłości.
- Okres przechowywania danych:Państwa dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów przetwarzania tj.: przez okres prowadzenia rekrutacji na stanowisko pracownika u Administratora Danych, w ramach której wyraziliście Państwo zgodę na przetwarzanie Państwa danych oraz przez okres do 2 lat po zakończeniu rekrutacji, w ramach której przekazaliście Państwo nam swoje dane, jeżeli wyraziliście Państwo zgodę na przetwarzanie danych także w kolejnych rekrutacjach.
- Państwa prawa wprowadzone przez Rozporządzenie RODO:W związku z przetwarzaniem przez nas Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu:
- prawo dostępu do treści przetwarzanych danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania (poprawiania) danych,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Z powyższych praw mogą Państwo skorzystać przesyłając nam wiadomość mailową na adres poczty mailowej podany w pkt I lub list przesłany na mój adres pocztowy podany w pkt I powyżej.
- Skarga do organu nadzorczego:W przypadkach uznania, iż przetwarzanie danych narusza przepisy rozporządzenia RODO przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- Dobrowolność podania danych i konsekwencje ich nie podania:Podanie danych ma charakter dobrowolny, jednak konsekwencją niepodania danych koniecznych do przeprowadzenia procesu rekrutacji będzie brak możliwości udziału w procesie rekrutacji na stanowisko pracownika u Administratora Danych.