Logo
Testuj za darmo

Skontaktuj się z nami

    Jaki jest profil Twojej działalności?

    Poznaj powody, dla których warto posiadać CRM prowadząc klub fitness

    Asia Balicka

    3 min czytania

    Zarządzanie klubem

    CRM w klubie fitness

    Jeśli prowadzisz klub fitness wysoce prawdopodobne jest, że korzystasz z kilku narzędzi, bo przyznaj sam, że trudno jest mieć wszystko w głowie. Nawet jeśli wybrałeś notes, excel czy smartfon, z pewnością zbierasz dane o treningach i zapisujesz ważne informacje. A co jeśli część twoich rutynowych działań mogłoby zrobić dla ciebie dedykowane narzędzie oszczędzając przy tym twój czas?
    Przeanalizujmy kilka powodów, dla których warto wybrać narzędzie CRM, którego głównym celem jest sprawne zarządzanie kontaktem z klientem i skuteczna sprzedaż.

    #1 Jedno narzędzie zamiast wielu – jak CRM upraszcza zarządzanie klubem fitness?

    Korzystanie z wielu tradycyjnych narzędzi sprawia, że informacje znajdują się w kilku miejscach w sposób rozproszony.
    Dodatkowo, jeśli działania nie są poukładane to ryzyko zagubienia, zapomnienia lub pomyłki wzrasta wraz z kolejnymi informacjami, które gromadzimy. Jeśli klub fitness rozwija się i sprzedaż wzrasta, coraz trudniej jest zarządzać danymi, o wszystkim pamiętać i kontaktować się na bieżąco z każdym klientem. W konsekwencji, niemożliwym staje się utrzymać wysoką jakość usług i komunikacji przede wszystkim z powodu braku czasu.
    Rozwijając nawet niewielkie studio treningowe warto rozważyć korzystanie z narzędzia CRM, które będzie wspierać działania przypominając o tym co ważne w danym momencie i z powodzeniem zastąpi tradycyjny notatnik.

    Dowiedz się więcej o tym, jak oprogramowanie do zarządzania klubem fitness usprawnia pracę właścicieli siłowni i klubów fitness.

    #2 Wszystkie dane klubowiczów w jednym miejscu – CRM jako baza informacji o klientach

    Największym atutem narzędzi typu CRM jest systematyczne gromadzenie danych i informacji w jednym miejscu i archiwizowanie ich w sposób poukładany.
    Dodatkowo, zawsze możesz mieć do nich dostęp z każdego urządzenia. Nie trzeba już zapisywać informacji o klientach w notatnikach ani ustawiać powiadomień w telefonie.
    Komunikacja z Klientami przez media społecznościowe jest powszechna i bardzo wygodna, jednak przy większej ilości tematów i wątków można łatwo się pogubić.
    Narzędzie CRM nie tylko zbiera informacje, ale również je porządkuje na kształt “kartoteki”, abyś w łatwy sposób mógł do nich sięgnąć w razie potrzeby.

    #3 Sprawna organizacja – jak CRM pomaga oszczędzać czas codziennych działań?

    Jeśli sam prowadzisz swój biznes lub twój zespół składa się zaledwie z kilku osób, doskonała organizacja to podstawa. Każdego dnia musisz wykonać wiele zadań, a część z nich jest żmudna i czasochłonna, co tu więcej mówić. Jeśli dodamy do tego, że prowadzisz treningi i starasz się być w stałym kontakcie z Klientami, to czasu jest jakby trochę zbyt mało, aby wszystko wykonać na najwyższym poziomie.
    Można temu zaradzić korzystając z dedykowanych narzędzi CRM, które z powodzeniem usprawniają część rutynowych działań zachowując tę samą wysoką jakość.
    Samodzielne zapisy na zajęcia, płatności online czy automatycznie powiadomienia i przypomnienia to tylko cześć zadań, które może wykonać za ciebie CRM. Zaoszczędzisz nie tylko czas, ale też będziesz mieć większą kontrolę nad tym co się dzieje w twoim klubie.

    #4 Automatyzacja procesów – powiadomienia, rezerwacje i płatności online w CRM-ie

    Czy zawsze pamiętasz o urodzinach swoich Klientów i przypomnieniu im o zbliżającym się treningu? Jeśli w twoim klubie prowadzisz zajęcia dla kilku osób, to z pewnością jeszcze udaje ci się ze wszystkimi być w stałym kontakcie.
    Niestety kiedy klub się rozwija a baza Klientów zaczyna się powiększać, coraz trudniejsze staje się utrzymanie systematycznego kontaktu ze wszystkimi.
    Oczywistym jest, że wysoka jakość komunikacji jest ważna dla Klientów, którzy decydują się korzystać z usług kameralnego studia i oczekują zarówno zadbania o ich potrzeby treningowe jak i dobre samopoczucie.
    Narzędzia CRM mogą stanowić doskonałe wsparcie podczas całego procesu komunikacji zachowując personalny charakter i wysoką jakość. To ty nadal decydujesz jakie informacje, kiedy i w jakiej formie (sms, mail, powiadomienie push) będą wysyłane Twoim Klientom, ale to CRM będzie pamiętał, aby to zrobić i z całą pewnością o tym nie zapomni. Dzięki temu, będziesz mógł skoncentrować się na innych działaniach lub odpoczynku.

    #5 Wsparcie w decyzjach – jak CRM pomaga analizować dane w klubie fitness?

    Prowadzenie biznesu niezależnie od jego specyfiki, wielkości i branży, zawsze powinno opierać się na danych i statystykach. Trudno jest podejmować decyzje jeśli nie możesz sprawdzić czy są skuteczne i czy osiągasz zamierzone cele.
    Niezależnie od momentu w którym się znajdujesz, narzędzia CRM mogą okazać się cennym wsparciem jeśli planujesz zmodyfikować ofertę, zrobić promocję lub wprowadzić nowe produkty i usługi.
    Jeśli zaczynasz prowadzić studio, warto budować bazę informacji, którą z powodzeniem wykorzystasz w późniejszym czasie do analizy swoich działań oraz profilu klientów. Pozwoli to lepiej dostosować ofertę do potrzeb oraz sprawdzić na ile prowadzone działania idą w zamierzonym kierunku.
    Rozwijając studio od pewnego czasu, możesz wykorzystać zgromadzone informacje o klientach i spróbować reaktywować tych, którzy zrezygnowali z usług na pewnym etapie.

    Niezależnie na jakim etapie prowadzenia swojego klubu fitness obecnie się znajdujesz, rozważ skorzystanie z dedykowanych narzędzi CRM, które nie tylko ułatwią twoją codzienną pracę ale również będą stanowić doskonałe wsparcie długoterminowo.

    WYPRÓBUJ EFITNESS APP

    Sprawdź, w jaki sposób aplikacja eFitness App pomoże Ci w kontakcie z klubowiczami

    Jeśli jeszcze nie korzystasz z aplikacji w swoim klubie, koniecznie przetestuj. Skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy.

    Wypróbuj

    za darmo przez 1 miesiąc