Przeanalizujmy kilka powodów, dla których warto wybrać narzędzie CRM, którego głównym celem jest sprawne zarządzanie kontaktem z klientem i skuteczna sprzedaż.
#1 Jedno narzędzie zamiast wielu – jak CRM upraszcza zarządzanie klubem fitness?
Korzystanie z wielu tradycyjnych narzędzi sprawia, że informacje znajdują się w kilku miejscach w sposób rozproszony.
Dodatkowo, jeśli działania nie są poukładane to ryzyko zagubienia, zapomnienia lub pomyłki wzrasta wraz z kolejnymi informacjami, które gromadzimy. Jeśli klub fitness rozwija się i sprzedaż wzrasta, coraz trudniej jest zarządzać danymi, o wszystkim pamiętać i kontaktować się na bieżąco z każdym klientem. W konsekwencji, niemożliwym staje się utrzymać wysoką jakość usług i komunikacji przede wszystkim z powodu braku czasu.
Rozwijając nawet niewielkie studio treningowe warto rozważyć korzystanie z narzędzia CRM, które będzie wspierać działania przypominając o tym co ważne w danym momencie i z powodzeniem zastąpi tradycyjny notatnik.
Dowiedz się więcej o tym, jak oprogramowanie do zarządzania klubem fitness usprawnia pracę właścicieli siłowni i klubów fitness.
#2 Wszystkie dane klubowiczów w jednym miejscu – CRM jako baza informacji o klientach
Największym atutem narzędzi typu CRM jest systematyczne gromadzenie danych i informacji w jednym miejscu i archiwizowanie ich w sposób poukładany.
Dodatkowo, zawsze możesz mieć do nich dostęp z każdego urządzenia. Nie trzeba już zapisywać informacji o klientach w notatnikach ani ustawiać powiadomień w telefonie.
Komunikacja z Klientami przez media społecznościowe jest powszechna i bardzo wygodna, jednak przy większej ilości tematów i wątków można łatwo się pogubić.
Narzędzie CRM nie tylko zbiera informacje, ale również je porządkuje na kształt “kartoteki”, abyś w łatwy sposób mógł do nich sięgnąć w razie potrzeby.
#3 Sprawna organizacja – jak CRM pomaga oszczędzać czas codziennych działań?
Jeśli sam prowadzisz swój biznes lub twój zespół składa się zaledwie z kilku osób, doskonała organizacja to podstawa. Każdego dnia musisz wykonać wiele zadań, a część z nich jest żmudna i czasochłonna, co tu więcej mówić. Jeśli dodamy do tego, że prowadzisz treningi i starasz się być w stałym kontakcie z Klientami, to czasu jest jakby trochę zbyt mało, aby wszystko wykonać na najwyższym poziomie.
Można temu zaradzić korzystając z dedykowanych narzędzi CRM, które z powodzeniem usprawniają część rutynowych działań zachowując tę samą wysoką jakość.
Samodzielne zapisy na zajęcia, płatności online czy automatycznie powiadomienia i przypomnienia to tylko cześć zadań, które może wykonać za ciebie CRM. Zaoszczędzisz nie tylko czas, ale też będziesz mieć większą kontrolę nad tym co się dzieje w twoim klubie.
#4 Automatyzacja procesów – powiadomienia, rezerwacje i płatności online w CRM-ie
Czy zawsze pamiętasz o urodzinach swoich Klientów i przypomnieniu im o zbliżającym się treningu? Jeśli w twoim klubie prowadzisz zajęcia dla kilku osób, to z pewnością jeszcze udaje ci się ze wszystkimi być w stałym kontakcie.
Niestety kiedy klub się rozwija a baza Klientów zaczyna się powiększać, coraz trudniejsze staje się utrzymanie systematycznego kontaktu ze wszystkimi.
Oczywistym jest, że wysoka jakość komunikacji jest ważna dla Klientów, którzy decydują się korzystać z usług kameralnego studia i oczekują zarówno zadbania o ich potrzeby treningowe jak i dobre samopoczucie.
Narzędzia CRM mogą stanowić doskonałe wsparcie podczas całego procesu komunikacji zachowując personalny charakter i wysoką jakość. To ty nadal decydujesz jakie informacje, kiedy i w jakiej formie (sms, mail, powiadomienie push) będą wysyłane Twoim Klientom, ale to CRM będzie pamiętał, aby to zrobić i z całą pewnością o tym nie zapomni. Dzięki temu, będziesz mógł skoncentrować się na innych działaniach lub odpoczynku.
#5 Wsparcie w decyzjach – jak CRM pomaga analizować dane w klubie fitness?
Prowadzenie biznesu niezależnie od jego specyfiki, wielkości i branży, zawsze powinno opierać się na danych i statystykach. Trudno jest podejmować decyzje jeśli nie możesz sprawdzić czy są skuteczne i czy osiągasz zamierzone cele.
Niezależnie od momentu w którym się znajdujesz, narzędzia CRM mogą okazać się cennym wsparciem jeśli planujesz zmodyfikować ofertę, zrobić promocję lub wprowadzić nowe produkty i usługi.
Jeśli zaczynasz prowadzić studio, warto budować bazę informacji, którą z powodzeniem wykorzystasz w późniejszym czasie do analizy swoich działań oraz profilu klientów. Pozwoli to lepiej dostosować ofertę do potrzeb oraz sprawdzić na ile prowadzone działania idą w zamierzonym kierunku.
Rozwijając studio od pewnego czasu, możesz wykorzystać zgromadzone informacje o klientach i spróbować reaktywować tych, którzy zrezygnowali z usług na pewnym etapie.
Niezależnie na jakim etapie prowadzenia swojego klubu fitness obecnie się znajdujesz, rozważ skorzystanie z dedykowanych narzędzi CRM, które nie tylko ułatwią twoją codzienną pracę ale również będą stanowić doskonałe wsparcie długoterminowo.