Logo
Testuj za darmo

Skontaktuj się z nami

    Jaki jest profil Twojej działalności?

    Które raporty warto analizować codziennie? Przewodnik dla managera klubu fitness

    Konstancja

    4 min czytania

    Zarządzanie klubem

    W prowadzeniu klubu fitness każdy dzień to decyzje, które mają realny wpływ na wyniki. Regularna analiza danych pomaga działać efektywniej, oszczędzać czas i szybciej reagować na zmiany. Pojawia się jednak pytanie: po które raporty warto sięgać codziennie, a które wystarczy sprawdzać raz w tygodniu lub raz w miesiącu?

    W tym przewodniku pokażemy Ci, jak uporządkować pracę na danych i raportach w klubie fitness, studiu jogi, pilates czy szkole walki, aby lepiej kontrolować wyniki i podejmować trafniejsze decyzje.

    Jakie raporty w klubie fitness warto analizować każdego dnia?

    Codzienna analiza danych to najlepszy sposób, by mieć pełną kontrolę nad klubem i reagować na wszelkie zmiany w czasie rzeczywistym. Dzięki niej unikniesz zaskoczeń pod koniec tygodnia czy miesiąca i będziesz podejmować decyzje na podstawie faktów, a nie przeczucia.

     

    Oto nasze TOP 6 – raporty, których analiza powinna być codziennym nawykiem:

     

    1. Wejścia do klubu

    Są jak puls Twojego klubu, pokazują, czy klubowicze faktycznie korzystają z oferty:

     

    • Wejścia do klubu – raport informuje, ilu klubowiczów łącznie odwiedziło klub w danym dniu. To podstawowy wskaźnik, który pokazuje, jak wygląda frekwencja.
    • Najwięcej osób w klubie – analiza godzin największego ruchu pomoże Ci lepiej ułożyć grafik zajęć, zadbać o odpowiednią obsadę recepcji i trenerów oraz uniknąć nadmiernego tłoku, który może zniechęcać klientów.
    • Nieprawidłowe wejścia – wyłapuj sytuacje, w których ktoś wchodzi bez aktywnego karnetu lub z zaległościami. To nie tylko kwestia finansów, ale też organizacji – jasne zasady zwiększają profesjonalizm klubu.
    • Liczba wejść na godzinę – wykaz wejść w zakresie godzinowym to praktyczne narzędzie do planowania (np. tworzenia oferty na tańszy karnet w godzinach niskiego obłożenia) czy lepszego wykorzystania przestrzeni.

    2. Sprzedaż

    Raporty sprzedaży pokazują, czy Twój klub zarabia tylko na karnetach, czy też wykorzystuje potencjał sprzedaży dodatkowej.

     

    • Nowi klienci – codziennie monitoruj, ile karnetów sprzedano po raz pierwszy. To m.in. wskaźnik skuteczności działań marketingowych i obsługi recepcji.
    • Kontynuacja umów – pokazuje kwotę z opłaconych rat klubowiczów, którzy mają już karnety.
    • Sprzedaż w Barze – mówi o kwocie sprzedaży na Barze w danym dniu. Kontroluj, ile udało się sprzedać produktów dodatkowych (napoje, suplementy, przekąski, akcesoria). To ważne źródło dodatkowych przychodów.
    • Zysk z Baru – czyli zysk ze sprzedanych na barze towarów danego dnia. Sam obrót nie wystarczy – sprawdzaj, które produkty generują największy zysk i promuj właśnie je.

    3. Przekroczone stany magazynowe

    Ten raport sygnalizuje, które produkty przekroczyły wyznaczony stan minimalny. Dzięki temu możesz reagować od razu i uniknąć sytuacji, w której klient chce kupić izotonik, a Ty odpowiadasz: “niestety, skończyły się”. Braki w asortymencie wpływają na przychody klubu – zadbaj, by niczego nie zabrakło.

    4. Finanse

    Raport przedstawia wpływy ze sprzedaży w ujęciu danego dnia oraz bieżącego miesiąca z podziałem na poszczególne formy płatności. Dzięki temu wiesz, jaka część przychodów pojawia się w danym dniu. To pozwala uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek przy zamykaniu miesiąca. Znajdziesz w nim:

     

    • wpływy z podziałem na formy płatności (gotówka, karta, przelew, polecenie zapłaty),
    • saldo kasy na początek i koniec dnia.

    5. Umowy

    Raporty dotyczące umów mówią wiele o stanie, w jakim znajduje się Twój klub. Jeśli widzisz np. dużo zaległości – to znak, że trzeba podjąć działania ratunkowe (np. powiadomienia przypominające o kończących się karnetach, lepsza komunikacja z dłużnikami).

    Do najważniejszych należą raporty:

     

    • Aktywnych umów – czyli liczba ważnych karnetów (także tych nieopłaconych) w danym dniu.
    • Dłużnicy – liczba klubowiczów, którzy w danym dniu nie opłacili raty zgodnie z terminem płatności
    • Zaległości w płatnościach – liczba zaległych rat, które pojawiły się danego dnia (tzn. dzień dzisiejszy był terminem płatności, a płatność nie została wykonana).
    • Nieprzedłużonych umów – to liczba karnetów, które zakończyły się w dniu dzisiejszym, a klubowicz nie wykupił kolejnego karnetu. Podejmij kroki, by przywrócić klientów!

    6. Umowy (wartości)

    Dane przedstawione w takiej tabeli to dane analogiczne do informacji przedstawionych w tabeli Umowy natomiast w wersji kwotowej. Dzięki temu masz jasny obraz, czy Twoje dzienne wyniki finansowe są na satysfakcjonującym poziomie. Możesz na bieżąco reagować i np. wprowadzać szybkie akcje promocyjne, jeśli widzisz spadek sprzedaży.

     

    Te sześć raportów to Twoje codzienne “must-have”. Razem tworzą pełen obraz: od frekwencji, przez sprzedaż, po finanse i retencję klientów. Dzięki nim wiesz dokładnie, gdzie jesteś i jakie działania trzeba podjąć już dziś.

     

    Czy wiesz, że możesz dostawać raporty prosto na maila? 📩

    Kluczowe dane możesz mieć zawsze pod ręką. Raport dzienny może automatycznie trafiać na Twoją skrzynkę, podsumowując wszystkie najważniejsze informacje z poprzedniego dnia. A raz w miesiącu – dokładne zestawienie wyników całego miesiąca.

     

    To wygodne rozwiązanie, które pozwala oszczędzić czas i mieć pełną kontrolę nad klubem! Wystarczy, że skontaktujesz się z działem Support w eFitness, a my włączymy tę opcję u Ciebie.

     

    Chcesz zautomatyzować raportowanie w swoim klubie fitness?

    Wypróbuj system eFitness i zyskaj pełną kontrolę nad sprzedażą, grafikiem zajęć, frekwencją i finansami.
    Umów się na bezpłatne demo i zobacz, jak dzięki systemowym narzędziom możesz zaoszczędzić czas i zwiększyć rentowność klubu.

     

    Potrzebujesz inspiracji?

    Zobacz, jak inne kluby fitness odnoszą sukcesy i korzystają z narzędzi do zarządzania klubem eFitness!

     

    WYPRÓBUJ EFITNESS APP

    Sprawdź, w jaki sposób aplikacja eFitness App pomoże Ci w kontakcie z klubowiczami

    Jeśli jeszcze nie korzystasz z aplikacji w swoim klubie, koniecznie przetestuj. Skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy.

    Wypróbuj

    za darmo przez 1 miesiąc