Nowy sezon – czas start! Lista 13 zadań, o których warto pamiętać w klubie fitness

Start wrześniowego sezonu w klubie fitness to ważny moment. Sprzęt, sale fitness, szatnie… doskonale wiesz, że tym sprawom należy przyjrzeć się przed startem sezonu w klubie fitness. My chcielibyśmy zaproponować Ci listę zadań, które warto odhaczyć w systemie. Dzięki temu wyciśniesz z wrześniowego szczytu jak najwięcej!

Przygotowanie do nowego sezonu w klubie fitness – lista zadań:

1. Kontrola dostępu

Jeśli korzystasz z kontroli dostępu w Twoim obiekcie, przejdź próbnie przez wszystkie bramki/śluzy kontroli dostępu będące w klubie. To ważne, by w szczycie wszystko działało płynnie i bez niespodzianek.

2. Przygotowanie trenerów personalnych i Twojej recepcji

Przygotuj swój zespół, bądź pewny, że wszyscy znają ustaloną strategię i grają do jednej bramki. W kwestiach technicznych poleć swojej ekipie nasze darmowe doszkolenia online ze znajomości systemu. Będziesz mieć pewność, że codzienne obowiązki w klubie fitness są wykonywane płynnie i bezproblemowo!

3. Przejrzyj raport zajęć o nazwie “Lista zapisów”

Dzięki niemu sprawdzisz frekwencję na zajęciach i na jego podstawie zdecydujesz, które zajęcia warto dodać do grafiku zajęć.

4. Grafik zajęć i widoczność zajęć w Strefie klienta

Terminarze zajęć możesz ustawić od daty otwarcia klubu. O wszystkich możliwościach Grafiku zajęć w systemie eFitness przeczytasz tutaj.

5. Sprawdź raport aktywności karnetów

Które karnety są najczęściej sprzedawane, a sprzedaż których karnetów należy wzmocnić, zachęcić do ich zakupu lub wprowadzić zupełnie nowe rozwiązania w ofercie? Może ciekawym rozwiązaniem okaże się sprzedaż karnetów długoterminowych lub innych wartościowych usług na raty PayU 0%? Dzięki temu rozwiązaniu otrzymasz płatności z góry za cały rok i zapomnisz o windykacji! Dowiedz się więcej.

6. Zawieszone i zamrożone umowy

Przejrzyj listę zawieszonych i zamrożonych umów. Dzięki danym z raportów otrzymasz wiedzę na temat tego, w jakiej kondycji znajduje się Twój klub i będziesz mógł podjąć działania przywracające klubowiczów! Wrzesień to dobry moment, by powrócić do aktywności!

7. Przejrzyj Dashboard BI i sprawdź wydajność klubu

Dzięki Dashboardowi BI w systemie eFitness sprawdzisz, jakie są trendy w Twoim klubie. Czytelne dashboardy pokażą Ci wiele wartościowych danych na temat zachowań i preferencji klubowiczów.

Weź udział w darmowym doszkoleniu online “Dashboard BI – przejrzyjmy razem dostępne wykresy, liczby – wykład”, by dowiedzieć się więcej!

8. Sprawdź raport menedżerski

To miejsce, w którym zobaczysz m.in. jakimi formami płatności najczęściej płacą klubowicze. Może warto jeszcze bardziej skupić się na możliwościach płatności online, które odciążają obsługę klubu? Dowiedz się więcej o płatnościach rekurencyjnych i ratach 0%.

W raporcie menedżerskim zobaczysz też zaległości. Możesz je także sprawdzić w raporcie “Zaległości w płatnościach”.

9. Porządki magazynowe

Zrób inwenturę, sprawdź stany magazynowe, usuń produkty, których już nie używasz i wprowadź nową ofertę barową. Sprzedaż dodatkowych produktów to dobry sposób na poprawienie klubowego budżetu.Jak uporządkować stany magazynowe i sporządzić inwenturę? Zobacz nasz tutorial.

10. Sposoby na promocję

Przygotuj program lojalnościowy np. system bonusowy lub system poleceń, aby we wrześniu i w październiku, czyli w momencie największego zainteresowania usługami fitness zdobyć jak najwięcej klientów.

Weź udział w doszkoleniu online “System bonusowy oraz system poleceń – wykład”!

To też dobry moment, by przygotować kampanie marketingowe i promocje na cały sezon. Już dziś przemyśl i zaplanuj promocje na Black Friday czy na Święta. W systemie w łatwy sposób możesz tworzyć kody i promocje!

11. Automatyczne powiadomienia

Przejrzyj wszystkie powiadomienia automatyczne, odśwież ich treść i dodaj do nich atrakcyjne grafiki. Przetestuj automatyczne powiadomienia takie jak wiadomość z hasłem do Strefy klubowicza.

12. W kontakcie z klubowiczami

Wprowadź CRM do zaopiekowania się nowo zdobytymi klubowiczami. Osobom odpowiedzialnym za sprzedaż przypisz konkretne działania takie jak telefon do nowego klubowicza. Działania CRM możesz także z powodzeniem używać w prowadzeniu komunikacji wewnętrznej z pracownikami klubu.

13. Wsparcie klubu fitness na co dzień

Pamiętaj, że zawsze jesteśmy obok. Support eFitness to grupa ludzi, którzy znają system od podszewki i chętnie tą wiedzą podzielą się z Tobą! Możesz skontaktować się z nimi przez LiveChat dostępny w systemie. To wygodna i szybka komunikacji!

Z myślą o Tobie stworzyliśmy także Bazę wiedzy o systemie eFitness, w której także znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania. Baza cały czas powiększa się o nowe artykuły i video tutoriale! To niezastąpione narzędzie zwłaszcza, gdy zaczynasz pracę na naszym systemie lub sięgasz po jego coraz bardziej zaawansowane funkcje.

Udało Ci się odhaczyć wszystkie punkty z listy? 🙂

Jeśli potrzebujesz dawki biznesowych inspiracji ze świata fitness, mamy jeszcze dla Ciebie podcast! W eFitness MEETS BUSINESS podcast rozmawiamy z właścicielami klubów i ekspertami branży fitness z całej Europy, o tym jak zwiększać zyski i rozwijać biznes. Praktyczna wiedza gwarantowana!

Written by
Konstancja
DO GÓRY